Gislaveds kommun anlitar Consid för SiteVision-utveckling

Gislaveds kommun driver idag ett tiotal webbplatser i SiteVision. De har nu valt Consid som partner för vidareutveckling av dessa webbplatser. Kommunen ska även bygga ett helt nytt socialt intranät i verktyget, ett arbete som Consid ska arbeta med inom ramarna för avtalet.

– Vi är mycket glada över förtroendet att hjälpa Gislaveds kommun i deras fortsatta utveckling inom SiteVision samtidigt som vi fördjupar vårt partnerskap med SiteVision, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

– Vi tycker det är spännande, och känner oss trygga i att inleda ett samarbete med Consid. Deras breda erfarenhet av SiteVision, sociala intranät och offentliga webbplatser ger oss nu förutsättningar att på ett ännu bättre sätt skapa och utveckla bra, snygga och användarvänliga kommunala webbplatser, säger Per Sigvardsson, IT-chef i Gislaveds Kommun.

• jönköping
  • sitevision
  • värnamo

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227