IT-företag flyttar till porten bredvid – och lanserar fritt WiFi på Stortorget

IT-företaget Consid etablerade sig i Malmö 2012 och har sedan dess vuxit till närmre 25 individer på sitt sydligaste kontor. Den snabba tillväxten har gjort att bolaget vuxit ur sina lokaler på Stortorget. Därför inviger de nu nya, större lokaler innanför porten bredvid – samtidigt som de lanserar fritt WiFi på Stortorget. ”Vi har lyckats attrahera delar av Malmös hetaste IT-kompetens”, säger företagets vd Peter Hellgren.

Consid har under de senaste åren etablerat flertalet kontor runtom i landet, varav kontoret i Malmö är ett. Till följd av den expansiva fas som bolaget är mitt i har flera av kontoren – däribland Malmökontoret – på senare dagar blivit för trånga, vilket har lett till att man nu blivit tvungen att flytta till större lokaler. Ett lyxigt problem, menar företagets vd Peter Hellgren:

– Det är fantastiskt glädjande att vi den senaste tiden har lyckats attrahera delar av Malmös hetaste IT-kompetens. Att detta har lett till att vi inte längre får plats i våra tidigare lokaler är ett väldigt lyxigt problem.

Nya lokaler – och fritt WiFi på Stortorget

Consid behöver inte flytta långt – en port bort från deras tidigare lokaler invigs ikväll deras nya kontor, som är något utöver det vanliga.

– Vi har blåst ur de nya lokalerna och totalrenoverat dem. Det råder inga tvivel om att detta är ett av Malmös fräschaste kontor, berättar Hellgren.

IT-företaget passar också på att i samband med flytten lansera fritt WiFi på Stortorget. Nätverket är ämnat att användas av vem som helst. Man har döpt det till ”:) Consid Free WiFi Zone”.

– I dagens uppkopplade samhälle är ständigt god uppkoppling avgörande för många. Som det framåtsträvande IT-företag vi är vill vi skapa förutsättningar för så många som möjligt att kunna vara uppkopplade även när de är på språng. Därför erbjuder vi nu fritt WiFi för alla, mitt på Stortorget, säger Hellgren.

Företaget erbjuder sedan tidigare fritt WiFi på Stureplan i Stockholm, där ännu ett av deras kontor är beläget. Hellgren menar på att detta tagits emot med förtjusning:

– Vi har hundratals uppkopplade på nätverket dagligen. Det är väldigt uppskattat!

• malmö

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33