Vaggeryds kommun väljer också Consid

It-bolaget Consid gick vinnande ur direktupphandlingen om att bli Vaggeryds kommuns nya partner. Avtalet består i att förvalta och vidareutveckla kommunens befintliga websidor.

It- och managementkonsultbolaget Consid har återigen valts som partner till en kommun i Jönköpings län. Consid är sedan tidigare samarbetspartner med bland annat Värnamo- och Gislaved kommun och tecknar alltså nu även avtal med Vaggeryds kommun. Consid kommer att konsultera Vaggeryds kommun gällande förvaltning och utveckling av kommunens digitala kanaler.

Peter Hellgren, vd för Consid, är glad att ha flera goda samarbeten med kommuner i länet.

- Vi är mycket glada för det förtroende Vaggeryds kommun gett oss. Vi har gjort liknande uppdrag för andra kommuner i närliggande områden där båda parter vart mycket nöjda med resultatet, vilket jag tror sprider sig snabbt till andra kommuner. Därmed ser vi fram emot ett lika positivt samarbete med Vaggeryds kommun. Med rötterna i Småland är jag stolt över att vi nu jobbar tillsammans med Värnamo, Gislaveds och Vaggeryds kommun, säger Hellgren.

Websidorna för samtliga kommuner byggs med CMS-verktyget Sitevision.

• Partnerskap, samarbeten

• sitevision

• Jönköping

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 325 anställda. Läs mer på www.consid.se.