Gille stödjer Rosa Bandet för andra året i rad

Punschrullen och Gillebollen, som är två av Gilles klassiker gick mycket väl hem som rosa i stugorna under förra årets Rosa Bandet-kampanj. Då bidrog dessa godingar till att Gille kunde stolt föra över 300 000 kronor till Cancerfonden och bidra till cancerforskning och kunskapsspridning om bröstcancer.

Fika för en god sak
Bröstcancer drabbar ca 7 500 kvinnor i Sverige varje år. Det betyder att minst var nionde kvinna drabbas någon gång i livet.Genom att unna dig en stunds avkoppling tillsammans med en kär vän, kan du vara med och bidra till cancerforskning och kunskapsspridning om bröstcancer – en sjukdom som berör så många.

För varje såld förpackning av Gilles rosa Gillebollar och rosa Punschrullar går 5 kr till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

För Gille var det självklart att hänga på Rosa Bandet-kampanjen igen:
- Det känns helt rätt för oss. Vi tror på att genom detta samarbete bidra till svensk cancerforskning och ökad kunskap om en sjukdom som drabbar många varje år, säger Camilla Tuvesson som är kategorichef på Gille.

I mitten av 2010 blev Gillebagaren (som varit ett svensktägt företag sedan 1967) ett internationellt företag i form av Continental Bakeries North Europe – en del av den holländska koncernen Continental Bakeries. Tillsammans i en väletablerad genuin koncern erbjuder vi förutom konditoriprodukter och småkakor även snacks, toast, riskakor och mycket mer. På Continental Bakeries North Europe arbetar ca 220 medarbetare i två fabriker lokaliserade i Åsljunga och Örkelljunga. Här produceras ca 1,5 miljarder kakor varje år. Cirka en tredjedel säljs i Sverige, medan två tredjedelar går på export till ett 30-tal länder runt om i världen. Totalt i koncernen finns 12 fabriker där ca 1500 människor knådar, bakar och levererar varje dag.

År 2012 omsatte Continental Bakeries North Europe 480 miljoner svenska kronor. Koncernen totalt 400 miljoner €. Vi är en del i en fortsatt global expansion som arbetar hårt och målinriktat. Förutom att vi marknadsför våra framgångsrika varumärken Gille, Huast och Grabower, är en stor del av vår produktion ”Privat Label”. Detta beror förmodligen på vår flexibla organisation, egna produktutveckling och närhet till produktion.

Continental Bakeries kakor återfinns som Privat Label i några av världens största livsmedelskedjor men också som premiumvarumärke och fin-fika.

Mikael Carlsson

VD North Europe 0435-400506