Den goda smaken, utseendet och känslan är densamma som originalet, men utan tillsatt socker. En minimalistisk stund av det goda. En njutning som gör varje dag lite mer rosa. Varsågod, här kommer Gillebollar utan tillsatt socker, bakade i Sverige.

Nyhet! Minimalism när den är som godast

– Det finns en generell och tydlig ökad efterfrågan på produkter med mindre socker, säger Camilla Tuvesson, Marketing Manager på Continental Bakeries North Europe AB. Vår försäljning av kakor med mindre socker har de senaste åren ökat stadigt. Vår viktigaste utmaning är att få fram recept där vi absolut INTE gör avkall på smak och njutning av en god fika. Det har vi verkligen lyckats med den här gången också, säger Camilla

Nyheten Gillebollar utan tillsatt socker smakar precis lika gott som originalet.
Mängden naturliga sockerarter är 0,5 g per 100 g.

Gillebollar utan tillsatt socker är förpackad i en helt ny kvadratisk förpackning med samma välkända rosa design. Men med en vit banderoll som särskiljer segmentet ”mindre socker” från ordinarie sortiment med svart banderoll. Den innehåller 375 g vilket innebär 12 kondisbitar i varje förpackning.

Sortimentet av kakor med mindre socker återfinns oftast i butikens avdelning för produkter med mindre socker. I mindre butiker – i den ordinarie kakhyllan. Där finns även exempelvis GILLE Sockerfria Apelsinkakor och GILLE Sockerfria Havrekakor.

Nyheten finns ute i butik från vecka 20 2020.

För mer information:

Camilla Tuvesson, Marketing Manager på Continental Bakeries North Europe
Telefon: +46 (0) 765 - 460 132
E-post: camilla.tuvesson@continentalbakeries.com

Continental Bakeries North Europe AB ingår i den holländska bagerikoncernen
Continental Bakeries sedan 2008.