Conzignus ger Tak över huvudet åt människor på flykt

Miljontals människor har tvingats, och tvingas just nu, fly från sina hem och sin trygghet. Läget är mer akut för var dag som går. Nu skänker Conzignus, genom satsningen Tak över huvudet, 2/3 av intäkterna från sin styrelseutbildning till UNHCR, som tillsammans med Better Shelter och IKEA skapar hållbara och trygga boenden åt människor på flykt.

Better Shelter är en innovation som skapar hållbara och enkla hus, som går att snabbt sätta upp och som levereras i platta paket. De är designade för att skapa livskvalitet och trygghet. Patrick Södermark, VD Conzignus, säger:

För oss på Conzignus, som själva startade genom att utnyttja modern teknik och smartare lösningar för att förvalta bostadsrättsföreningar, är det här en självklarhet. Våra lösningar i Hem & Fastighet och i vårt nya koncept Regaia handlar om att skapa trygghet med tak över huvudet. UNHCR och Better Shelter skapar tryggt boende till människor i kris. Det är självklart att vi också ska vara med.

Genom sina moderna förvaltningstjänster har Conzignus sedan 2001 arbetat för en tryggare vardag för styrelser och boende i bostadsrättsföreningar. En viktig del i arbetet är utbildningar och rådgivning:

För oss i Sverige är tak över huvudet en de flesta fall en självklarhet – utbildningen ger ett tryggare tak i och med att den förmedlar kunskap om hur man fattar rätt beslut. Du går utbildningen för att öka din kunskap. Samtidigt bidrar du till tryggt boende för människor på flykt.

Tak över huvudet är en casebaserad onlineutbildning som vänder sig direkt till styrelsen i bostadsrättsföreningar.

Den ger deltagarna praktisk kunskap om styrelsearbete och om hur man går till väga för att skapa tryggt boende i sin förening.

Utbildningen kostar 300 kr varav 200 kr går till UNHCR. Satsningen garanterar att 1.020.000 kr skänks till UNHCR och Better Shelters flyktinghus. Slutmålet är att den under en treårsperiod ska generera minst 3.000.000 kr.

Tak över huvudet lanseras den 1 december 2015 och beställs på conzignus.se/utbildning.