​Cool Company utser Årets Frilansare 2017

Allt fler väljer att testa att genomföra uppdrag via egenanställning eller frilans. I takt med att arbetsmarknaden förändras kommer allt fler företag att anlita kompetens genom frilansare samtidigt som allt fler väljer att jobba som just frilansare istället för en fast anställning. Nu startar Cool Company en tävling där årets frilansare ska utses!

Tävlingen är öppen för alla som frilansar - oavsett vilken företagsform de arbetar i eller vilka eventuella aktörer de använder om de valt egenanställning via bolag. Syftet är att inspirera fler människor att testa sin talang, antingen som ett lönande extraknäck eller som ny karriär.

– Vi möter så många inspirerande människor via våra användare. Kan vi få fler att testa sina vingar genom att frilansa på fritiden eller som heltid kommer det att leda till fler jobb. Med den här tävlingen vill hitta de inspiratörerna och skapa ett modigare företagsklimat, säger Andreas Kullberg, vd för Cool Company.

Så här utses Årets Frilansare 2017
Alla som frilansar i någon form kan nominera sig själva eller bli nominerad av någon annan. Alla nominerade finns att se på https://coolcompany.com/se/arets-frilansare/ och bland de som fått flest röster utser en jury årets vinnare. Juryn består av Andreas Kullberg, vd Cool Company, Linda Fuglsang, egenanställd modebloggare och Cecilia Bratt, coach för startups och entreprenörer.

Året Frilansare 2017 vinner en workshop i affärsutveckling av Cool Company som tillsammans med utvalda partners gör att vinnaren kan ta sin verksamhet till nya höjder.

För mer information:
Ambra Pierrou, marknadschef Cool Company: 073-388 99 35‬, ambra.pierrou@coolcompany.se

• Ekonomi, finans

Cool Company erbjuder egenanställning som gör det möjligt för privatpersoner att ta uppdrag utan att ha eget företag. Samtidigt kan företag få uppdrag utförda mot faktura utan att anställa. Cool Company har arbetsgivaransvaret.

Verksamheten bidrar till en vit och sund ekonomi:

• Vi hanterar skatter, avgifter och moms åt den egenanställde.
  • Vi står för arbetsskade- och grupplivförsäkring, samt erbjuder ansvarsförsäkring och tilläggsförsäkringar.
  • Våra system ger även användaren en enkel kontroll on-line över fakturor, lönespecifikationer, betalningsstatus, kund- och artikelregister mm.

Cool Company är grundat av Jan Bergstrand som har mångårig erfarenhet från bemanningsbranschen.

Cool Company Skandinavien AB är ett svenskt bolag som erbjuder administrativa tjänster. Delägare i bolaget är Verdane Capital Funds (Verdane) vilka är Nordens största och mest framgångsrika ägare och förvaltare av secondary funds. Verdane förvaltar ett kapital på 10 miljarder kronor.