CoolStuff tar del av julhandeln med en pop up-butik på Emporia

Prylshoppen CoolStuff säljer för halva sin omsättning under julhandeln. Nu storsatsar Malmöföretaget – och öppnar en pop up-butik på Emporia.

– Vi vill testa detta för att kräma på julhandeln lite extra, eftersom det är då vi tjänar våra pengar, säger grundaren Kajsa Knapp.

Pop up-butiken kommer fyllas med 65 kvadratmeter roligheter och placeras i Malmös mest moderna köpcenter, nämligen: Emporia. Sedan tidigare har CoolStuff en butik på Hamngatan precis vid Malmö C.

– Vi vill prova att ha butik i ett köpcentrum som passar vår målgrupp, har ett betydligt större flöde av personer än Hamngatan, och som är Malmös hetaste, säger Kajsa Knapp, en av företagets grundare.

I mitten av november öppnar pop up-butiken. Sen följer en förväntat intensiv tid fram till sista december, då man slår igen dörrarna.

CoolStuff säljer prylar som är innovativa, coola och roliga. De passar till hela familjen, och allra bäst till den som ”redan har allt”.

– De blir garanterat snackisar på julafton, säger Kajsa Knapp.

Emporia är Skandinaviens främsta köpcentrum med ca 200 butiker på 93.000 kvm. Köpcentrumet öppnade den 25 oktober 2012 och hade under 2013 5,8 miljoner besökare och en omsättning på 2,2 miljarder kronor.

CoolStuff – Sveriges prylmecka!

Vi säljer roliga prylar, presenter, usb-gadgets, upplevelser och julklappar på Internet. Målet är att erbjuda våra kunder de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. Därför kallar vi oss Sveriges prylmecka! Vi arbetar kontinuerligt med att hitta nya prylar och förbättra sortimentet. För mer info gå in på www.coolstuff.se