Ny ordförande för CoolStuff AB

Som ny ordförande i CoolStuff AB har Joakim Gustafsson utsetts. Styrelsen har därmed utökats med en extern ledamot utöver grundarna Kajsa Knapp och Christian Omander som kvarstår i styrelsen.

- Det ska bli otroligt spännande att få vara vara med och ta CoolStuff från att vara den ledande Nordiska, till att bli den ledande Europeiska leverantören av gadgets, säger Joakim Gustafsson.

Joakim Gustafsson har en bred erfarenhet av internationella etableringar inom bl.a. ReadSoft AB, ReQtest AB och Panlegis Ltd (Malta). Joakim Gustafsson bedriver sedan 2009 egen konsultverksamhet inom affärsutveckling, organisation och ledarskap samt styrelsearbete. Han är styrelseordförande i Datahalland AB, West Euro Trade AB samt ledamot i ReQtest AB och är operationellt verksam inom tillväxtbolag.

- Vi är mycket glada över att kunna knyta till oss en kraft som Joakim Gustafsson, säger Kajsa Knapp och Christian Omander. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och går in i en stark internationell expansion där Joakims erfarenhet från styrelsearbete och internationell expansion kommer att bli värdefulla.

- Coolstuff är en innovativ aktör inom svensk e-handel och deras ambitioner inom sin nisch är ambitiösa och spännande. Att bidra till utvecklingen med min erfarenhet och kunskap känns riktigt roligt, säger Joakim.

Joakim Gustafsson tillträdde sitt styrelseuppdrag i juni 2011.

För mer information kontakta:
Kajsa Knapp, CoolStuff  AB, kajsa.knapp@coolstuff.se
www.coolstuff.se

• coolstuff ab

CoolStuff säljer roliga prylar, presenter, usb-gadgets, upplevelser och julklappar på Internet. Målet är att erbjuda kunderna de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. CoolStuff är Sveriges prylmecka och arbetar kontinuerligt med att hitta nya prylar och förbättra sortimentet.