Prylbutiken CoolStuff fyller 10 år!

Idag fyller prylbutiken CoolStuff 10 år. Företaget började sälja coola prylar på nätet 14/11 2014 och grundades av Christian Omander och Kajsa Knapp.

-Idag förser vi Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland med roliga prylar via nätet. Och har två butiker i Malmö. Vi kommer även lansera vår com-sajt inom kort och sälja till hela världen, säger Kajsa Knapp, en av företagets grundare.

Företaget har i dag drygt 20 anställda i Malmö. Under det senast räkenskapsåret som avslutades i maj i år omsatte de 104,7 miljoner kronor och gjorde en vinst på 4,4 miljoner kronor.

-Vi har halva vår omsättning under november och december och hyr då in som mest 150 personer per dygn till lagret för pack och plock. Julhandeln är igång nu och hittills ser det ut som vi säljer betydligt mer än budgeterat. Så vi håller tummarna för en riktigt bra jul, säger Kajsa Knapp.

Vi säljer roliga prylar, presenter, usb-gadgets, upplevelser och julklappar på Internet. Målet är att erbjuda våra kunder de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. Därför kallar vi oss Sveriges prylmecka! Vi arbetar kontinuerligt med att hitta nya prylar och förbättra sortimentet. För mer info gå in på www.coolstuff.se