Copiax ger sig ut på roadshow med Copiaxdagarna 2020. Första stoppet Örebro!

Snart är det åter dags för de populära Copiaxdagarna. Sedan ett antal år tillbaka hålls Copiaxdagarna i syfte att skapa en mötesplats för säkerhetsbranschen. Förra året förnyades det traditionella konceptet och istället för att enbart hålla ett större evenemang i Stockholm, arrangerades flera lokala Copiaxdagar. I år hålls dessa vid fyra tillfällen, från mars till och med augusti, i Örebro, Göteborg, Luleå och Stockholm.

En mötesplats och en upplevelse!

Varje år samlas hundratals besökare på Copiaxdagarna. I korthet kan Copiaxdagarna beskrivas som mini-mässor och branschmöten under avslappnade förhållanden med inslag av produkter, nyheter, kunskap och nöje.

En roadshow – lokalt och överskådligt
Andra större mässor hålls i storstäder och ganska sparsamt. Att missa en mässa innebär lång väntan till nästa. Copiaxdagarna arrangeras med en rad leverantörer på fyra olika orter för att det ska vara enklare för kunder i uppsamlingsområdena att delta utan ett för stort avbrott i vardagen.

Besökaren i fokus
Copiaxdagarna vänder sig till dem som arbetar inom säkerhet – säkerhetsinstallatörer, låssmeder, säkerhetschefer och elinstallatörer m.fl.

Om CopiaxCopiax är Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem. En one-stop-shop med ett brett, kvalitativt och aktuellt utbud på närmare 40 000 produkter från mer än hundra varumärken. Med fokus på effektiva logistik-, lager- och leveranslösningar förenklar Copiax arbetet för professionella säkerhetsinstallatörer och bidrar till ett tryggare samhälle. Copiax grundades 1952 och ingår sedan 2008 i Assa Abloy-koncernen.