*Foto: Allef Vinicius

Copiax nya Security School kursprogram för våren

Under samlingsnamnet Security School utbildar Copiax varje år hundratals personer och antalet kurser växer för att möta efterfrågan. 2019 var ett rekordår med hela 67 kurstillfällen. Nu finns nya kurser tillgängliga för anmälan med nyheter som bland annat ”Detektorkunskap och larmklasser”, ” Projektplanering” och ”Entreprenad juridik + upphandling”.

Kurserna är för Copiax kunder och i största möjliga mån subventionerade eller kostnadsfria och de genomförs av Copiax eller i samverkan med leverantörer till Copiax. Syftet är att erbjuda yrkesfolk i branschen en möjlighet att, utan större avbrott, kunna få in relevanta kurser i sitt vardagliga arbetsliv. Det händer mycket både inom produkter och installation och kursprogrammet formas till stor del av kundernas efterfrågan.

Utbildningarna har funnits sedan 2007 och ökar i omfång och popularitet. Från att bara ha funnits i Stockholm finns utbildningarna nu i flera städer. Många kurser har praktiska inslag. Kursschemat presenteras på copiax.se och alla kunder får nyhetsbrev där kursutbudet presenteras närmare. Vårens schema är nu utlagt på men utbudet fortsätter att fyllas på vart eftersom.