Nyhet -

Äntligen kan vi presentera den tredje produkten i LT-serien, LT-500 AHRS, inom navigationsutrustning i stilren dansk design!

Lars Thrane, grundaren av Thrane & Thrane A/S, har startat en ny verksamhet med tillverkning av navigationsprodukter som har den absolut senaste tekniken, högsta noggrannheten och den i särklass snyggaste designen på marknaden i ett nytt bolag. Nu lanseras deras tredje produkt i LT-serien, LT-500 AHRS (Attitude Heading Reference System).

Enheten är utvecklad för hela den maritima marknaden, från fritidsbåt till professionell yrkesverksam. LT-500 enheten uppfyller alla de standardiserade krav och certifikat som krävs för global maritim navigationsutrustning. Den är designad och konstruerad för det extremt krävande och hårda klimatet ute till sjöss och klarar av temperaturer från -40°C till +55°C (-40°F till +131°F).

Prestanda:

Enheten är liten, kompakt och mycket avancerad med 11 precisa sensorer. Tack vare användningen av sensor-fusion och Kalman filtrering producerar LT-500 AHRS enheten: Kurs (true), roll, pitch, lufttryck, temperatur i real-tid, med mycket hög precision och upplösning.

Enhetens avancerade teknik erbjuder:

• Kalman filtrering
  • Beräkning av magnetisk deviation baserad på WMM (World Magnetic Model)
  • Kompensation för mjuk och hård järn (deviation)
  • Inbyggd magnetometer kalibereringsalgoritm

• Friluftsliv