Cordovan värvar ny kreatör

Ronnie Larsson Miles är Cordovan Communications nya copywriter. Närmast kommer han från Mecka och dessförinnan har han både drivit egen reklambyrå och jobbat inhouse. – Jag känner mig både upprymd och inspirerad. Det finns också en skön puls på byrån som lovar gott inför framtiden, säger Ronnie Larsson Miles.

Den 14 augusti började Ronnie Larsson Miles sina nya tjänst på reklambyrån Cordovan i Göteborg. Ronnie har de fem senaste åren jobbat på Mecka i Borås med kunder som AD Bildelar, Svenska Mässan och Saferoad Smekab. Innan dess arbetade han på Easyfairs inhouseavdelning, byrån Living samt Bullit reklambyrå som han drev tillsammans med en tidigare klasskamrat från Göteborgs Reklambyråskola.

– Cordovan är inne i en spännande utvecklingsfas och har ett innovativt sätt att arbeta med kommunikationsstrategier genom det vi kallar Cordovan Game. Jag ser fram emot att få vara med och bidra med mitt perspektiv i arbetet framåt, säger Ronnie Larsson Miles.

På Cordovan kommer Ronnie att arbeta med några av byråns största kunder men även med nykundsrekrytering. Bland annat med hjälp av The Cordovan Game. En workshop och ett strategiskt verktyg där byrån involverar uppdragsgivarens marknadsavdelning och ledningsgrupper för att förstå företagets marknad på djupet. Mer konkret samlas kund och byrå runt en spelplan för att gemensamt dela och diskutera kunskaper och erfarenheter om bland annat målgruppen, marknaden, konkurrenter och köpbeteenden. Ett spel blir på så sätt ett effektivt verktyg för att ta fram en kommunikationsstrategi, koncept, idéer, content och olika aktiviteter som ökar engagemanget för kundens varumärke.

– Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera Ronnie. Han har mycket energi att bidra med, är såväl en vass kreatör som en driven skribent, och har erfarenhet av att jobba med företag i en rad branscher, säger Mikael Stenberg vd på Cordovan Communication.

För mer information om Cordovans senaste rekrytering läs gärna intervjun med Ronnie på cordovan.se