Mikael Stenberg blir ny vd för Cordovan Communication

Cordovan rekryterar Mikael Stenberg från MEC som ny byråledare och vd. Rekryteringen är en del i en långsiktig satsning och ett förändringsarbete som byrån genomför just nu.

Mikael Stenberg blir ny vd för Cordovan Communication. Bakom sig har han mer än 15 års erfarenhet av reklam- och mediebranschen, bland annat som marknadschef och mediestrateg. Senast kommer han från globala mediebyrån MEC, där han varit ansvarig för både Göteborgs- och Malmökontoret och lett arbetet med att ta fram kampanj- och mediestrategier för både lokala och internationella aktörer.

– Det ska bli riktigt kul att få återvända till reklambranschen och vara med att utveckla Cordovan. På MEC har jag följt den globala mediemarknadens utveckling och sett hur det blivit allt viktigare att anpassa idéer och budskap utifrån väl segmenterade målgrupper. Det handlar om att bättre utnyttja de tekniska plattformar som redan finns, men också om att skapa större dynamik mellan köpta och förtjänade medier, säger Mikael Stenberg, tillträdande vd på Cordovan Communication.

Cordovan genomför just nu en långsiktig satsning och ett förändringsarbete. Rekryteringen av en ny byråledare är ett led i det arbetet.

– Mikaels bakgrund inom medieanalys, marknadsföring och reklam är precis i linje med den riktning vi ser branschen gå mot. Samtidigt är han en stark och målmedveten person som vi är övertygade om kan leda både medarbetare och kunder mot nya framgångar, säger Håkan Juserius, vd på Cordovan Group.

För mer information, kontakta:

Håkan Juserius, vd Cordovan Group
Telefon: +46 (0) 706 694 888
Mail: hakan.juserius@cordovan.se

Mikael Stenberg, tillträdande vd Cordovan Communication
Telefon: +46 (0) 708 798 281

• cordovan communication
  • pr
  • nyheter

Cordovan Communication är en integrerad byrå som skapar kanaloberoende reklam och kommunikation. På kontoret i Göteborg arbetar ca 40 medarbetare med en unik sammansättning av kompetenser. Allt från reklamkreatörer till experter på såväl PR som digitala medier.