Hyllad producentduo remixar Frida Sundemos Islands

Hyllad producentduo remixar Frida Sundemos Islands

Sondr har tidigare jobbat med stjärnor som Lana Del Ray, Megan Trainor och Ena Eyre och har flera framgångsrika remixer bakom sig. Ed Sheeran-remix röstades av Billboard fram som en av hans 8 bästa remixer och deras jobb med Marco Mengoni har sålt platinum och tagit sig in som #1 på iTunes i Italien.
Nu har de valt att samarbeta med svenska Frida Sundemo och släpper idag en remix av hennes låt Islands.

>>> Lyssna här! <<<

Sondr-remixen tillför ett pulserande beat och virvlande synthar som gör att originallåtens storslagenhet nu har fått episka proportioner. Med en refräng som redan från början var värdig de stora arenorna, har Islands i Sondr’s ombearbetning nu även blivit ett högexplosivt dansgolvs-anthem.

Frida Sundemo har varit en internationell angelägenhet helt sedan releasen av hennes album Flashbacks & Futures i oktober förra året. Hon har precis avslutat en längre turné som gått från Köpenhamn, mot UK och vidare för gig i Los Angeles och New York.

Här hemma är hon aktuell som rösten bakom ledmotivet till Den blomstertid nu kommer, en av sommarens mest hyllade svenska biofilmer.

Följ Frida Sundemo på sociala medier
FacebookInstagramSpotifyTwitter