Hanna Järver i avtal med Cosmos Music

Hanna Järver i avtal med Cosmos Music

Artisten och producenten Hanna Järver har under året etablerat sig på den svenska elektroniska pop-himlen med singlarna "Ingenting Skrivet" och "Samma Gamla Himmel". P3 uppmärksammade Hanna tidigt, och har förutom att addera två ovanstående låtar utnämnt henne till ett av 2015 års stora pophopp.

Hanna är en otrolig musikbegåvning både som låtskrivare och producent. Hon blandar sin talang med experimentlust och mod. Vi är så glada att få vara med på den här resan som Hanna just påbörjat, säger Hugo Scherman, A&R på Cosmos Music.

Även Spotify har uppmärksammat musiken i flera stora spellistor och i våras gjorde Hanna ett stort samarbete med Jonathan Johansson som hans adept inom ramen för projektet Grolsch Studios. Sedan i augusti i år är hon en del av bokningsbolaget Appelgren & Friedners roster.

Jag upplever att de som jobbar på Cosmos har en fin relation till musiken och artisterna de jobbar med och att när de tar sig an ett projekt gör de det fullt ut. Jag tycker att vi delar samma vision för hur vi ska ta min musik vidare och jag tror att samarbetet kommer funka super. Jag är så himla pepp!

Den 31 oktober gästar Hanna Järver Min Stora Sorg på Berns och i slutet av november släpper hon nya singeln Anekdoter. I december gör hon även en gemensam turné med Julia Adams och Systraskap.