Foto: Peter St James

Skott släpper helt oredigerad musikvideo till nya singeln 'Midas'

I början av hösten delade Skott med sig av ett första smakprov från sitt kommande debutalbum i form av singeln 'Bloodhound'. Nyligen följde hon upp med singeln 'Midas', en romantisk, rå och intim låt inspirerad av legenden om kungen som fick allt att bli till guld som han vidrörde.

Igår kväll släpptes musikvideon till 'Midas' exklusivt via Youtubes interaktiva premiärfunktion, som tillåter fans att titta på nya videos live tillsammans och samtidigt chatta med artisten.

>>Se musikvideon till 'Midas' här<<

Fans från hela världen slöt upp i chatten för premiären, en video som förutom att den uppstod på ett väldigt spontant sätt inte har redigerats överhuvudtaget:

- Jag hade inte planerat att hela musikvideon skulle bestå av en one-take. Efter en hel dags filmande av den, från början, rätt stora produktionen, gick alla utom jag och min co-regissör hem. Vi tänkte att vi var klara och ville bara filma lite extra-material. Men det vi fångade på kameran i en enda take, visade sig vara den ”riktiga” musikvideon till Midas. Låten är väldigt intim, och därför kännas det ärligt med ett så pass avskalat och sårbart framträdandet.

Jag är definitivt inte van vid att vara så nära och "utblottad" framför en lins i fyra raka minuter. Dessutom finns det inte en enda redigering i videon, berättar Skott.

>>Lyssna på Midas via Spotify här<<

Följ Skott här: