Artwork

22-årigt poplöfte släpper hudlösa singeln När vi är nakna

I vintras lade han karriären som fotbollsspelare på elitnivå på hyllan för att helhjärtat satsa på musiken. Sedan dess har han skrivit tillsammans med svenska stjärnskottet ISA och släppt sin första låt.
Nu släpper han singeln När vi är nakna, en lika känslosam som omedelbar poplåt.
Den finns ute den 25:e maj via Scandinavian Songs.

>>> Lyssna här!<<<

Med När vi är nakna sällar sig Filip Martin till en ny generation unga popröster.
I likhet med storheter som Hov1 och Norlie & KKV, lyckas han med ett direkt och rättframt språk skildra stora känslor i spruckna relationer. Musiken har sin grund i mainstream-pop, men rymmer också inslag av R&B.

För mig handlar låten om en relation som varit väldigt destruktiv för en, där man insett att man blivit utnyttjad och bestämmer sig för att bryta sig loss ur den helt enkelt. Det är verkligen en positiv låt, trots att temat kan verka deppigt. Man ska våga bryta sig loss från saker som tynger ned en, även fast det kan vara läskigt. Om du ger ditt allt till något förtjänar du aldrig mindre än det som är bäst tillbaka.
– Filip Martin

För drygt ett år sedan började Filip Martin skriva musik på sitt pojkrum. Sedan dess har skrivandet varit ett beroende som har upptagit allt mer av hans vakna tid.Vägen till att bli ett lovande poplöfte har gått otroligt fort för 22-åringen från Bromma, det har han enligt egen utsago sin målmedvetenhet att tacka.

För ambitionerna har alltid lett honom till resultat.
I tonåren var han en supertalang inom alpin skidåkning, sen tog fotbollskarriären i Brommapojkarna över. Nu har han precis tagit en fil. kand inom ekonomi och IT.

Men för Filip Martin finns just nu bara musiken.

När vi är nakna släpps via Scandinavian Songs den 25:e maj.

Följ Filip Martin på sociala medier:
InstagramFacebookSpotify