Foto: Jacob Zingaropoli

Chloé Gisele följer upp internationella framgångar med ny singel

Hon har uppmärksammats av internationella stjärnor som Bunji Garlin och Nicki Minaj på instagram, och fick vid förra singeln Play New Music Friday i sju länder. Allra starkast går den i Tyskland, där den fick fina placeringar på stora listor och plockades upp av tysk radio. Här i Sverige har den spelats på NRJ och fått rotation på P3.
Hennes nästa singel 1 2 3 (Un Dos Tres) släpps den 29:e juni.

>>> LYSSNA HÄR <<<

Efter ett besök i det krisdrabbade Puerto Rico föll 23-åriga Chloé Gisele handlöst. Trots att landet befinner sig på randen till ekonomisk kollaps upplevde hon en värme som senare skulle bli inspirationen till hennes tredje singel. En spontan gatufest i huvudstaden San Juan fick hon uppslaget till den latinodoftande 1 2 3 (Un Dos Tres). Det är en sensuell och snudd på hypnotisk historia, med karibiska rytmer och en självlysande produktion som skräddarsytts för klubbar och sena nätter.

Chloé själv förklarar: ”Den där galna och nästan magnetiska dragningen man kan känna till någon som man inte kan motstå för att lusten och personkemin är så stark. När det är lika bra att ge vika, och känslan av att få göra det när känslorna exploderar i ett fyrverkeri inombords. Även om det bara är för en natt. Den känslan ville jag fånga i den här låten.”

Chloé Gisele är en artist med många bottnar. Utöver sitt musikskapande är jobbar på polisintaget på Hisingen och har även ett brinnande samhällsengagemang. På fritiden åker hon världen runt för att bestiga några av världens högsta berg. Förra året kom hon till Base camp på 5400 meter höjd på Mount Everest, och i sommar jagar hon nya höjder med släppet av 1 2 3 (Un dos tres). Den släpps via Cosmos Music den 29:e juni.

Följ Chloé Gisele på sociala medier
FacebookInstagramSpotify