Frida Sundemo tillbaka med ny singel

Frida Sundemo tillbaka med ny singel

Artisten och producenten Frida Sundemo följer upp P3-favoriten Indigo från 2013, framgångarna i England och samarbetet med danska Morten från i våras med helt nya singeln We Are Dreamers. En låt som i november även kommer släppas på språket Simlish som en del av nästa The Sims-spel från EA Games.

2013 var Frida Sundemos singel Indigo en av de mest spelade låtarna på P3 och i England uppmärksammades hon samtidigt av bl.a. NME och The Guardian för sin elektroniska pop. Sedan dess har Frida släppt flera uppmärksammade singlar i England, haft en låt med i TV-serien The Greys Anatomy och förra året debuterade hon som skådespelare i den engelska filmen Kill Your Friends mot stjärnor som Nicholas Hoult, James Corden och Rosanna Arquette.

- Jag sa till en kompis att 'en sak jag aldrig kommer att göra är att skådespela'. Två veckor senare kom förfrågan om att spela Marcy i Kill Your Friends. Jag svarade ja direkt, berättar Frida Sundemo om filmdebuten.

I vintras gjorde hon en feature på danska producenten Mortens låt Beautiful Heartbeat, ett spår som spelats på både P3 och NRJ under våren och streamats över 10 miljoner gånger på Spotify. Sedan en tid tillbaka har Frida börjat jobba på helt nytt eget material. Det första smakprovet We Are Dreamers är en synthig pop-anthem inspirerad av allt från kompositörer som Chopin, Hans Zimmer och John Williams till klubbakter som Boys Noize och Para One.

- We Are Dreamers är en hyllning till framtiden. En hälsning till dem som vågar tro att allt skall bli bra. Egentligen är den väl lite väl stor för sitt eget bästa, men det gick liksom inte att stå emot. Det är också det jag älskar mest med den, säger Frida om nya singeln.

Lyssna på We Are Dreamers här.

Följ Frida Sundemo här

SoundCloud

Spotify

Cosmos Music är ett Skandinaviskt skivbolag med fokus på digital utgivning och lansering av musik på en global marknad. Med vårt internationella nätverk av distributionspartners, PR-byråer, publicister, radiopluggare och marknadsförare har vi möjlighet att lansera musik över hela världen. För artister med ambitioner utanför sin egen hemmamarknad kan vi skräddarsy internationella kampanjer – oavsett territorium eller format.