​Hanna Järver får STIM-stipendium och släpper singel

​Hanna Järver får STIM-stipendium och släpper singel

Idag släpper Hanna Järver singeln So Long, titelspåret från det hyllade albumet med samma namn från i våras. För några veckor sedan blev det också officiellt att Hanna Järver är en av årets STIM-stipendiater och ikväll inleder hon sin höstturné på Pustervik i Göteborg.

>> Lyssna på So Long här <<

Tidigare i år släppte Hanna Järver albumet So Long som hyllades av bl.a. Aftonbladet, Dagens Nyheter, Sonic Magazine och GAFFA. I veckan som gick blev det officiellt att Järver är en av årets STIM-stipendiater. Varje år delar STIM ut stipendier till textförfattare och musikskapare som håller hög konstnärlig kvalitet.

- Så ärad och glad för stipendiet. Bygger en studio sen några månader tillbaka tillsammans med tre vänner, så det kunde inte kommit lägligare faktiskt, berättar Hanna Järver

I november och december åker Hanna Järver ut på hösturné med start på Pustervik i Göteborg redan ikväll. Idag släpps även låten So Long som singel, titelspåret från det hyllade albumet med samma namn.

Följ Hanna Järver på sociala medier
Facebook | Instagram | Spotify