Foto: Hanna Nyström

Hanna Järver släpper ny singel och åker på turné

Med kritikerrosade EP:n Närke från 2015 fick hon sitt genombrott som bland annat ledde till dubbla P3 Guld-nomineringar. Nu är Hanna Järver verkligen tillbaka. I april släpper hon sitt debutalbum och åker därefter på en efterföljande turné med stopp i Göteborg, Örebro, Stockholm och Växjö
Nästa singel, Jävla 80-tal,släpps via Cosmos Music den 16:e februari.

så du ä cool men gammal
jag ä ung men har ingen koll
men du kan leva kvar
i ditt jävla 80-tal

På Hanna Järvers nya singel visar hon återigen varför hon blivit prisad och hyllats som en av våra mest spännande nya textförfattare. Hon är både hudlös och rättfram, sårbar och uppkäftig. I vardagsnära scener beskriver hon känslor och situationer med en precision som många av oss kan känna igen sig i.Eller som SKAP- juryn uttryckte det i samband med att de gjorde Hanna till en av årets stipendiater 2017: ”En electropopmästarinna som alltid är utlämnande men aldrig lämnar någon utanför.”

Så här säger Hanna själv om låten:

Jävla 80-tal är en svängig, sitt-dansant suck över folk som tycker att Telefonplan ligger på landet.

De ljudlandskap som bär Hanna Järvers omisskännliga prägel är en förunderlig omgivning att vistas i. Mjuka synthmattor byggs på med lager på lager-körer och gitarrslingor som tornar upp sig mot himlen.
Jävla 80-tal är den andra singeln från hennes debutalbum som släpps i april 2018.

>>> Lyssna på Jävla 80-tal här <<<

Turnédatum våren 2018:

11 maj, Göteborg, Oceanen.
12 maj, Örebro, Örebro konserthus (Klubb Mono)
19 maj, Stockholm, Debaser Strand
25 maj, Växjö, Kafé de Luxe

Följ Hanna Järver på sociala medier

FacebookInstagramSpotify

Jävla 80-tal släpps via Cosmos Music den 16:e februari.