Foto: pressbild

Lyckliga gatan-rappare tillbaka med ny singel

Hon slog igenom i TV4-programmet Lyckliga gatan där hennes framträdanden med Tommy Nilsson gav henne en gräddfil in i mångas hjärtan. Hon har haft flera framgångar med låtar som Vill va fri och En dag och i år släpper hon sitt debutalbum. Första singeln från skivan är Soul Baby, den släpps via Delli Music Group och Cosmos Music den 9:e mars.

>>> Förhandslyssna här! <<<

Kort efter genombrottet 2015 blev Jeaff gravid med sitt första barn, men har trots det det aldrig låtit musiken vila. Idag är hon tvåbarnsmamma, driver en egen studio i Örebro där hon lär ungdomar rappa och spela in och har samtidigt jobbat fram ett debutalbum.

Debutalbumet har hon drömt om sedan hon började med musik i uppväxtorten Kumla. Hon började rappa som tonåring, men fick genast stöta på stort motstånd.

”Det var inte accepterat för en tjej att rappa och jag fick ta mycket skit, men efter ett tag lärde jag mig att jag var tvungen att skita i vad andra tycker för att kunna fortsätta göra det jag brinner för”, förklarar Jeaff. Hon berättar hur mycket attityderna har förändrats gentemot tjejer som vill rappa, och att det idag är accepterat på ett helt annat sätt. Genom sitt arbete med ungdomar hoppas hon kunna ge både killar och tjejer det stöd som hon själv aldrig fick.

Soul Baby är en modern produktion av hennes mest upplyftande låtar så här långt. Den lite aggressiva old school-tradition som länge kännetecknat hennes sound har på Soul Baby fått ta ett steg tillbaka till förmån för en mer upbeat och popigare produktion.

Soul Baby släpps via Delli Music Group och Cosmos Music den 9:e mars.

Följ Jeaff på sociala medier
FacebookInstagramSpotify