Newtimers släpper singel på hemmaplan

Newtimers släpper singel på hemmaplan

Med sina samarbeten med The Magician, Saturday, Monday, Ji Nilsson och Cazzette i ryggen är det säkert många som hört Newtimers musik utan att kanske ha full koll på vilka de är. Efter ett EP-släpp utomlands i våras flyttar de nu fokus tillbaka till hemmaplan. Idag släpper duon singeln ”She’s A Gun” och den 9 december spelar de på Fasching.

I våras lanserades deras debut-EP i Tyskland och UK och bl.a. singeln ”Perfect Ten” fick massor av kärlek från bloggvärlden och plockades upp i stora internationella spellistor. Även om Newtimers debuterade först i år har Andreas och Tim spelat ihop sedan början av 2000-talet, när de rekryterades till samma band. För trummisen Tim, som växt upp med klassiska musiker till föräldrar och kuskat runt med dem på turneér över hela världen har det aldrig varit fråga om att hålla på med något annat än musik. För sångaren Andreas kom musiken in i livet från ett annat håll. Under uppväxten med sin ensamstående mamma och regelbundna besök på olika ungdomsanstalter hittade Andreas den pappa som aldrig funnits där i just musiken. Stereon blev en trygghet och låttexterna blev han skola.

Nu är bandet aktuella med nya singeln ”She’s A Gun”, en låt om den där superstarka förälskelsen som nästan gränsar till besatthet. Något de flesta av oss har varit med om någon gång i livet.

Redan igår premiärades låten av Musikguiden i P3 där programledaren Tina Mehrafzoon kallade den för "en riktigt Prince-ig dänga".

Lyssna på låten via Spotify här: https://open.spotify.com/track/0XNUVXu6CUpHyvPnrj56Ix

Här kan du se Newtimers live närmaste tiden:

26 november Boule Bar Stockholm

9 december Fasching Stockholm

Följ Newtimers här:

Spotify

Cosmos Music är ett Skandinaviskt skivbolag med fokus på digital utgivning och lansering av musik på en global marknad. Med vårt internationella nätverk av distributionspartners, PR-byråer, publicister, radiopluggare och marknadsförare har vi möjlighet att lansera musik över hela världen. För artister med ambitioner utanför sin egen hemmamarknad kan vi skräddarsy internationella kampanjer – oavsett territorium eller format.