ON1Y följer upp debuten med ny singel

ON1Y följer upp debuten med ny singel

I somras släppte det tidigare okända Stockholmsbaserade producentkollektivet ON1Y debutsingeln Airplane Mode - en låt som innan jul passerade 3,5 miljoner streams på Spotify. Den hookiga debuten kombinerade en drivande basgång med coola avslappnade beats och hittade snabbt ut till fans över hela världen mycket tack vare support från stora Youtube-kanaler för dansmusik, som t ex Sensual Musique och The Vibe Guide. Nu är bandet äntligen tillbaka med nytt material.

Uppföljaren Feel The Same, som är minst lika beroendeframkallande som sin föregångare, men med ett mycket högre BPM. Denna gång bjuds vi på en houselåt med en smittande akustisk gitarr-hook och återigen präglas musiken av ON1Y's starka och hittiga melodier. Låten är skriven tillsammans med Sibel, som också står för låtens coola och tillbakalutade vocals. Vad inte många vet är att Sibel körar på flera av Ariana Grandes låtar och står bakom Major Lazors senaste singel Blow That Smoke, en feature med Tove Lo.

>> Lyssna på 'Feel The Same' här <<

Feel The Same släpps digitalt idag den 11 januari via Cosmos Music. Youtube-kanalen Sensual Musique har redan lovat att supporta den nya singeln och senare i januari släpps en musikvideo till låten.

Tidigare citat om On1y

“The future is looking bright for these talented producers.” Vents Magazine

“ON1Y isn’t just a normal electronic group, they’re clearly paving a whole new path in music as a whole and we simply love what they’re doing.” Celeb Mix

“The track cleverly takes the lyrics and juxtaposes their weighted meaning with a catchy, bop-inducing groove. “ The DJ List