Pop-bandet Archi & Pelago tillbaka med Queen-flörtande singel

Pop-bandet Archi & Pelago tillbaka med Queen-flörtande singel

Archi & Pelago är tillbaka med ny musik lagom till påskhelgen. Imorgon den 10 april släpps den nya singeln ’Tonight’, en låt inspirerad av Queens gospel-sound som handlar om att distrahera någon man bryr sig om från ångest och oro, om så bara för en kväll.

Archi & Pelago debuterade 2018 med singeln ’Groundhog Day’, en låt som snabbt plockades upp i allt från en internationell online-kampanj för GoPro till den amerikanska TV-serien Shameless på Showtime. Med singlarna ’Back’ och ’Rockefeller’ tog bandets smittsamma pop-musik sig in på över 20 amerikanska college-radiostationer förra året.

Bandet Queen är Archi & Pelagos husgudar, och de har alltid varit självklart att någon gång släppa en låt inspirerad av just deras gospel-universum. Efter att pianoriffet i nya singeln ’Tonight’ hade hittats på skapades sig nästan melodierna till låten av sig själva.

Lägg till ett riktigt maffigt vokalarrangemang, ett smittande sväng och bandets sångare Oskars pricksäkra röst så har du receptet på Archi & Pelagos egna pop-anthem.

- Tonight är en låt som ska få dig att må bra! Texten handlar om när någon du bryr om går igenom en tuff tid, och du bestämmer dig för att se till att hon eller han helt glömmer bort världen utanför i alla fall för en kväll.

’Tonight’ släpps imorgon den 10 april via Cosmos Music, och samtidigt släpper bandet en live-version av låten inspelad i en trång förorts-studio söder om Stockholm.

Den 19 april streamas dessutom ett live-uppträdande med bandet på Bring It Home 2020:s Twitch-kanal. Håll utkik här kl. 18: https://www.twitch.tv/bringithome

Följ Archi & Pelago här

Facebook I Instagram I Spotify I Youtube