Skott engagerar hundratals fans i nya musikvideon

Skott engagerar hundratals fans i nya musikvideon

I veckan som gick avslöjade den internationellt hyllade svenska artisten Skott att hon startat eget skivbolag under namnet Dollar Menu. Idag släpps första singeln ’Bloodhound’ tillsammans med en musikvideo inspelad i Skotts hemtrakter i Dalarna, en video som engagerat hundratals fans från alla världens hörn.

Se musikvideon till 'Bloodhound' HÄR // Lyssna på 'Bloodhound' HÄR

Skotts fyra första singlar nådde alla förstaplatsen på Hypemachines globala lista och hon har under de senaste åren byggt upp en dedikerad skara fans över hela världen. Efter flera internationella turnéer och med över 100 miljoner streams i ryggen bestämde Skott sig tidigare i år för att starta helt egna skivbolaget Dollar Menu.

Inför inspelningen av musikvideon till första releasen ’Bloodhound’ uppmanade Skott sina fans att skicka in bilder på sig själva för en chans att få vara med på ett litet hörn i videon. Med hundratals bilder i bagaget tog Skott sen med sig sitt internationella filmteam hem till familjen i Rättvik i Dalarna för att för första gången spela in en musikvideo hemma i Sverige. De traditioner och platser runt sjön Siljan som Skott växt upp med fascinerade filmteamet som upplevde platsen som mystisk och exotisk.

Under några intensiva dagar spelade man in en suggestiv berättelse om en liten stad där innevånare mystiskt försvinner medan populationen av hundar tycks bli större och större. Fansens bilder dyker upp som försvunna invånare på efterlysningsaffisher och förutom Skotts egna två hundar lånades ett tjugotal papilloner ut av en vän som har en av Sveriges mest framgångsrika kennlar. Flera scener har filmats under evenemangen Big Lake Run och Classic Car Week och i fäboden i Hommanbodarna som tillhört Skotts förfäder i generationer. Grannen lånade ut sin timmerlada som inspelningsstudio och resultatet blev föga förvånande den mest personliga videon som Skott hittills skapat.

Nya singeln “Bloodhound” handlar om betydelsen av att vara sig själv, att göra det man tror på och att inte oroa sig så mycket för vad andra tycker.

- ’Bloodhound är en ganska lekfull låt som inte tar sig själv på så stort allvar, och jag hoppas att den kommer att tala till andra udda typer därute som ska fortsätt göra sin grej :)

Följ Skott här:

FacebookInstagramTwitterSpotifyYoutube