Foto: Peter St James

Skott släpper nya singeln 'Kodak & Codeine' idag

Med låtar som ’Mermaid’, ’Porcelain’ och ’Wolf’ har Skott förfört fans över hela världen och hennes katalog har streamats över 100 miljoner gånger online. Idag 14 februari släpper hon nya singeln ’Kodak & Codeine’, och 20 mars spelar hon live på Debaser Medis i Stockholm.

2019 startade Skott den helt egna labeln Dollar Menu. De två första singlarna ’Bloodhound’ och ’Midas’ uppmärksammades av viktig media som Billboard Magazine och BBC Radio 1 och Skott engagerade sina fans i inspelningen av en av sina musikvideos. Idag släpper hon en tredje singel från det kommande debutalbumet. ’Kodak & Codeine’ är en låt om kampen att ta sig ur en destruktiv relation, och hur ens gemensamma historia och starka känslomässiga band gång på gång drar en tillbaka in.

Skott om låten:
​- Du träffar någon som verkar förstå dig på ett sätt ingen tidigare gjort, och tillsammans skapar ni en bubbla – det är nästan som att ni är de enda två varelserna i ett eget parallellt universum. Men plötsligt inser du att det är ett enmansvälde ni skapat, och du är inte den som sitter på makten.

’Kodak & Codeine’ släpps idag på Alla Hjärtans Dag, en dag full av förväntningar och besvikelser. Enligt statistik är 14 februari av de vanligaste dagarna under året att göra slut på.

Skott igen:
​- Något som borde vara lika viktigt som att fira hälsosamma kärleksrelationer är att våga avsluta det som inte får dig att må bra. Det krävs massor av mod för att våga erkänna, acceptera och slutligen lämna en dålig relation. Det finns så mycket förvirring, skuld och gemensam historia att ta sig förbi. För min skull: snälla var försiktiga med era hjärtan på Alla Hjärtans Dag, och varje dag.

Den 15 mars uppträder Skott på Mexicos största festival Vive Latino och den 20 mars har du chansen att se henne live på hemmaplan på Debaser Strand i Stockholm.

Lyssna på Kodak & Codeine här: http://open.spotify.com/album/207v7S4obxtps2fCfNALMR

Följ Skott här:

Facebook I Instagram I Twitter I Spotify I Youtube