Systrarna Sabina och Anfa Lashari som utgör duon LASH. Fotograf: Arvida Byström

​Vogue utser svenska rapduon LASH till en av de intressantaste artisterna 2019

De rappande systrarna i LASH har under sloganen ”Hip hop has no gender” kommit att betraktas som en ny och nödvändig röst på den svenska rapscenen. Deras explosiva energi och rättframma stridsförklaringar mot könsnormer och konventioner har gjort att de omfamnats av både etablissemang och underground. För tredje året i rad utser Vogue.com det kommande årets 100 mest intressanta artister och individer, som dessutom vågar tänja på gränser och utmana normen. På årets lista hittar man den svenska rapduon LASH. Igår kväll släpptes hela listan och i samband med detta publicerades en längre intervju av skribenten Laird Borrelli-Persson med systrarna Anfa och Sabina Lashari på Vogue.com samt specialtagna bilder på duon signerade fotografen och konstnären Arvida Byström.

Se bilderna och läs hela artikeln här:

Under våren 2019 väntas ny musik från LASH.

Följ LASH här

FacebookSpotify Instagram