​Countryside Hotels fortsätter öka

​Countryside Hotels fortsätter öka

För tredje året i rad redovisar Countryside Hotels en stark försäljningsökning. Den totala omsättningen av förmedlade bokningar för 2015 ökade med 16 procent och fyra nya medlemshotell valdes in. De mest bokade hotellen under 2015 var Söderköpings Brunn, Halltorps Gästgiveri, Västanå Slott, Yxtaholms Slott och Karlaby Kro. Årets Uppstickare blev Åhus Gästgivaregård.

- Sedan 2012 har försäljningen ökat med 15-20 procent per år. Allra mest ökar bokningarna via hemsidan, som mer än fördubblats under de här åren. Det är ett kvitto på att vi gör rätt saker och att vårt koncept attraherar vår målgrupp, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels.

Weekendkonceptet Countryside Living, temahelger med kända profiler som reser runt i landet, har gjort stor succé och satsningen har bidragit till såväl ökad försäljning som ökad varumärkeskännedom.

- Privatresandet fortsätter att öka stort i Sverige och Countryside Hotels erbjudande ligger helt rätt i tiden. Vår digitala marknads- och försäljningsstrategi i kombination med ett högkvalitativt erbjudande har lockat både nya gäster och nya medlemshotell, säger Sylvia Nylin, styrelseordförande i Countryside Hotels.

De mest bokade hotellen inom Countryside Hotels 2015 var:

1. Söderköpings Brunn, Östergötland (8)
  2. Halltorps Gästgiveri, Öland (3)
  3. Västanå Slott, Småland (6)
  4. Yxtaholms Slott, Södermanland (9)
  5. Karlaby Kro, Skåne (3)

Den största ökningen bland Countryside Hotels anläggningar under 2015 gjorde Åhus Gästgivaregård i Åhus, som är medlemmar sedan 2014.

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 45 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder. Sedan 1997 ingår Countryside Hotels i Historic Hotels of Europe. www.countrysidehotels.se