Guldhjärtat är utdelat!

Guldhjärtat är utdelat!

Countryside Hotels delade på söndagen ut det nyinstiftade priset ”Guldhjärtat” i tre kategorier ”Årets Bröllop”, ”Årets Frieri” & ”Årets Bröllopsfoto” till tre lyckliga par.

Prisutdelningen ägde rum i Vinterträdgården på Grand Hôtel, under årets pågående Bröllopsmässa och vinnare blev:

Årets Bröllopspar: Catharina & Ove Rytter

Urdrag ur motiveringen: "Bilden talar för sig själv och den ger en sån perfekt bild av hur Catharina är som person och chef. Hon har verkligen stil, glimten i ögat och är en inspirerande, otroligt kunnig och utstrålar en sån stor glädje varje dag på jobbet. Särskilt sedan hon träffade Ove som hon faktiskt känt i massor med år som vän, men efter en oplanerad middag blev de kära! När hon kom till jobbet på måndagen så sa hon bara att hon träffat mannen i sitt liv som hon SKA gifta sig med. Det var ingen tvekan där inte! De gifte sig den 10/9-2011 -  ingen av dem har varit gifta trots att de är 48 och 54 år!

Årets Frieri: Susanna Jannung & Axel Möller

Urdrag ur motiveringen: "Efter flera strapatser som inkluderade dropp på sjukhus och vandring på över 5000 m höjd, kom vi till en intensiv sista klättring. När vi äntligen kommit upp på toppen av berget, fick vi se den vidunderligt vackra utsikten över Macchu Pichu. Då gick min älskling ner på knä och friade, efter ett snabbt och tvärsäkert JA, studsade jag av glädje nerför berget. Trots världsarvet under mina fötter så var mina tankar och min blick fästa på min fästman hela vägen ner. "

Årets Bröllopsfoto: Sara Mårtensson

Motivering: "en bild säger mer än tusen ord..."

Priset "Guldhjärtat" delades ut i år ut för första gången och är ett samarbete mellan Countryside Hotels, tidningen Lifestyle Wedding och Bröllopsmässan.