Här är vinnarna av Countryside Awards 2014

Här är vinnarna av Countryside Awards 2014

Countryside Awards 2014 går till Villa Sjötorp, Dala-Husby Hotell & Restaurang, Karlaby Kro och Vadstena Klosterhotel. Hotellen prisades på Sundbyholms Slott där Countryside Hotels kallat till årsmöte och en ny styrelse också utsågs.

- Countryside Awards delas ut årligen och det gör vi för att sätta fokus på de goda insatser som görs inom Countryside Hotels. Vinnarna får diplom, fina viner och den stora äran så klart, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels.

Utmärkelsen Countryside Awards delas ut till de hotell som presterat extra bra under 2014. Vinnarna prisades när Countryside Hotels under måndagen samlade ägarna av medlemshotellen på Sundbyholms Slott utan för Eskilstuna. I kategorin Årets Countryside-hotell i White Guide delas i år priset av två anläggningar. Till grund för utnämningarna ligger gästernas betyg av hotellen, ranking i White Guide samt antal bokningar under året. Vinnare utsågs i följande tre kategorier:

"Årets Stjärnhotell” Villa Sjötorp (Ljungskile, Bohuslän)

För högst gästbetyg (4,7 av 5 möjliga) och flest antal gäster som skulle rekommendera hotellet till en vän under 2013.

"Årets Countryside-hotell i White Guide”
 Delas i år mellan Dala–Husby Hotell & Restaurang (Dala-Husby, Dalarna) & Karlaby Kro (Tommarp, Skåne)

För högst poäng (71) av Countryside Hotels hotell i White Guide 2014.

"Årets Countryside-hotell"
 Vadstena Klosterhotel (Vadstena, Östergötland)

För flest generade bokningar genom Countryside Hotels under 2013.

På det årliga ägarmötet hölls även organisationens årsstämma. Nytt namn i styrelsen är Kristina Christofferson, Nääs Fabriker Hotell & Restaurang (Tollered). Matilda Milton, Vadstena Klosterhotel (Vadstena) och Sanna Hermansson, Salt & Sill (Klädesholmen) valdes in som styrelsens suppleant.

Bilden: Ellika Mogenfelt (Villa Sjötorp), Gunilla Madsen (Karlaby Kro) och Matilda Milton (Vadstena Klosterhotel) iförda 1700-talskläder under festligheterna på Sundbyholms Slott. Saknas på bilden gör Dala-Husby Hotell & Restaurang.

Countryside Hotels är en marknadsorganisation som grundades 1983 och ägs av en samling privatägda hotell i historiska slott, herrgårdar, pensionat, gästgiverier, värdshus och gårdshotell runt om i Sverige. Läs mer på www.countrysidehotels.se