​Smådalarö Gård är nya medlemmar i Countryside Hotels

​Smådalarö Gård är nya medlemmar i Countryside Hotels

- Smådalarö Gård är ett högklassigt hotell i en mycket vacker skärgårdsmiljö. Läget på Dalarö och hotellets inriktning mot musikevenemang och aktiviteter för privatpersoner passar perfekt in i vårt koncept, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels.

Förra året valdes fyra hotell in för att bli en del av Countryside Hotels och försäljningen ökade med 16 procent. Den positiva trenden håller i sig. Det senaste hotellet som nu går med är Smådalarö Gård på Dalarö, som just genomgått en omfattande renovering.

- ”Countryside Hotels känns som ett självklart val i vår satsning att göra Smådalarö Gård till en förstklassig skärgårdsdestination. Jag tror att Smådalarö Gård kommer ha stor nytta av att bli en del av Countryside Hotels då vi vill nå gäster från hela Sverige. Känns även roligt och inspirerande att bli en del av så många fantastiska hotell”, säger Michael Lerner, affärsområdeschef för Sabis Hotell & Möten.

På Smådalarö Gård finns en lång tradition av att driva krog. Redan på 1700-talet var gården navet i en mindre industri som omfattade hela Dalaröhalvön. Konceptet SDG Live med återkommande livespelningar med kända svenska artister, som Eric Gadd, Louise Hoffsten och Meja, är populära evenemang för lokala och långväga gäster. Övriga aktiviteter i området inkluderar vedeldad bastu, golf, fiske, tennis, joggingspår och skidspår vintertid.

Hotellet har ett sextiotal hotellrum, krog, orangeri och plats för möten och bröllop för upp till 100 personer. Smådalarö Gård ägs och drivs av Sabis affärsområde Hotell & Möten, som även driver FågelbroHus, Krusenberg Herrgård och en rad mötesplatser i centrala Stockholm.

Mer information om Smådalarö Gård>>
Länk till högupplösta bilder>>

Kontakt för mer information:

Bibi Rydbacken, Countryside Hotels, bibi.rydbacken@countrysidehotels.se t. 0708-96 18 11
Michael Lerner, Sabis Hotell & Möten, michael.lerner@sabis.se t. 0709-21 79 79