Allt fler firar jul & nyår på hotell

Allt fler firar jul & nyår på hotell

Trots de skakiga ekonomiska tiderna ser Countryside Hotels ett stort ökat intresse för att fira jul och nyår på sina medlemshotell runt om i landet.

Antalet besökare på hemsidan som har besökt kedjans sida som marknadsför hotellens Jul & Nyårspaket har ökat med hela 40% jämfört med 2011 – från 36 128 till 51 302 besökare.

Samtidigt ökar antalet mätbara bokade gäster (dvs. de som valt att boka sin vistelse genom Countryside Hotels hemsida eller via hotellens så kallade ”Microbutiker”) med 19% under perioden 22 december till 1 januari.

Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels säger: ”Vi ser ett starkt ökat intresse för att fira jul och nyår på våra hotell. Under hösten har vi generellt haft en väldigt fin bokningsutveckling men naturligtvis är vi lite extra glada över att vi ökar under jul och nyårshelgerna, som traditionellt är en av våra starkaste bokningsperioder”.

De hotell som är populärast att fira jul och nyår på bland Countryside Hotels medlemshotell är:

1.  Klockargården, Dalarna

2.  Gimo Herrgård, Uppland

3.  Vadstena Klosterhotel, Östergötland

4.  Kohlswa Herrgård, Västmanland

5.  Villa Sjötorp, Bohuslän

6.  Bjertorp Slott, Västergötland

7.  Hennickehammars Herrgård, Värmland

8.  Tällbergsgården, Dalarna

9.  Fryksås Hotell & Gästgifveri, Dalarna

10. Villa Källhagen, Stockholm

Läs mer om hotellen: www.countrysidehotels.se/hotell