Take away weekend ska boosta påskhelg i hemmet

Take away weekend ska boosta påskhelg i hemmet

Svenska Countryside Hotels har lanserat världens första take away weekend för att bidra positivt till alla svenskar som nu spenderar en stor del av tiden i sina hem. Inför påskhelgen har Countryside Hotels lagt fokus på aktiviteter som knyter an till påskens tema och som lätt kan göras tillsammans med ens partner.

”Påsken 2020 blir väldigt annorlunda för många av oss då fokus är på att agera ansvarsfullt och minska risken för smittspridning,” säger Anna Övergaard, marknadsansvarig på Countryside Hotels. ”Samtidigt vet vi att många runt om i Sverige känner att de vill göra något extra tillsammans med sin partner, och därför har vi tagit fram förslag på påskaktiviteter som passar en hemmahelg.”

Heltäckande förberedelser

Countryside Hotels har lång erfarenhet av att utforma avkopplande weekends för svenskar runt om i landet via dess 40 medlemshotell. Det är dessa erfarenheter som ligger till grund för att företaget skapat världens första take away weekend, där svenskar på ett enkelt och kostnadsfritt sätt kan skapa en weekend i det egna hemmet. Inför påsken har man nu satt samman specifika tips som är enkla att göra tillsammans, samtidigt som man respekterar de restriktioner som finns i samhället.

”Efter att ha spenderat mycket tid i hemmet är det lätt att man får slut på idéer på vad man kan göra,” säger Anna Övergaard. ”Därför hoppas vi att kunna inspirera till positiva upplevelser i en tid som är svår för många."

Så går det till

Countryside Hotels take away weekend är kostnadsfri och inkluderar inspiration för allt från bäddning och hemmaspa till parövningar och middagsinramning. Inför påsken erbjuds också förslag på kärleksfull äggmålning, taktik påskfjädersberöring och sätt att fördjupa kontakten med äldre släktingar.

Allt material nås kostnadsfritt här: https://www.countrysidehotels.se/take-away-weekend

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 40 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder.  För mer information, besök gärna: www.countrysidehotels.se