Nya utnämningar på reklambyrån CP+B Scandinavia

Vi är oerhört glad att kunna meddela följande nya utnämningar på CP+B Scandinavia.

Therese Olander utnämns till Client Service Director och tar ansvar för vår Client Service-avdelning i Göteborg. I rollen kommer Therese att ta ett övergripande kundansvar för byråns verksamhet i Göteborg samt avdelningens personal bestående av Strategiska och Operative Projektledare. Hon kommer dessutom att behålla sitt ansvar för några av byråns kunder. Hon kommer att ha ett nära samarbete med Cecilia Steenberg Forsberg som sedan tidigare i år nyanställdes på byrån som CSD och ansvarig för CP+B’s Stockholmskontor. Therese blir ny medlem i byråns ledningsgrupp.

Sedan hon började på CP + B för tre år sedan har Therese utvecklats exceptionellt bra i sin roll som Account Director. Hon har arbetat med några av våra största kunder som Scandinavian Airlines, Sony och Stena Line. Hon har lett upphandlingar, pitcher och slutit betydande nya avtal. Hon har aktivt formulerat nya kommunikationsstrategier, utmanat våra team och våra kunder, för att möta ständigt högre och mer ambitiösa mål. Resultaten har varit enastående och hon har blivit en enormt populär kollega, en förebild och mycket fin representant för vårt företag säger CP+B's VD Anders Davidsson.

Jag är också väldigt glada att kunna meddela att vi utnämner Karin Branmark till Account Director.

Karin kom från MEC till CP + B för ett par år sedan. Hon har hanterat stora delar av Sony Mobiles uppdrag och andra viktiga kunder med fantastiska resultat som följd; Guldägg, och nomineringar i Cannes, Clio och Mixx Awards. Karin kommer att fortsätta att hantera väsentliga delar av Sony Mobiles verksamhet på nordisk basis samt andra viktiga relationer.

• PR, kommunikation

• annonser