Cramo rektryterar Petra Schedin Stergel och Mattias Rådström till sin koncernledning

Cramo har utsett två nya medlemmar till koncernledningen; Petra Schedin Stergel, SVP Human Resources Development och Mattias Rådström, SVP Kommunikation, Marknadsföring och Investerarrelationer. Både Petra Schedin Stergel och Mattias Rådström kommer från liknande befattningar utanför Cramokoncernen och tillträder i Cramo senast den 1 oktober.

Petra Schedin Stergel är chef för funktionen Human Capital i PwC Sverige sedan 2006 och ingår PwCs ledningsgrupp. Tillsammans med 40 medarbetare vid enheten vid Human Capital ansvarar hon för generellt HR-stöd till de operativa cheferna, ledarskapsutveckling, personalutveckling och PwCs varumärke som arbetsgivare.

Mattias Rådström är Global chef för PR och Social Media på Electrolux sedan 2011, där han tillsammans med sitt team är globalt ansvarig för PR-strategier, sociala medier och plattformar, innehållsproduktion och strategier för kampanjer, samt informationsstyrning, rutiner för erfarenhetsutbyte, sociala medier och digital varumärkesövervakning.

"Medarbetarutveckling och kommunikation är nyckelpositioner i ett tjänsteföretag som Cramo", säger Leif Gustafsson, Koncernchef i Cramo. "Vi har inte haft en HRD funktion på koncernnivå och vi har också saknat någon med ett övergripande ansvar för alla delar av vår externa kommunikation. Att göra Cramo mer attraktivt för de anställda, att attrahera de bästa förmågorna och att stärka varumärket ytterligare är viktiga delar i vår ambition att lyfta vår position som ledande inom industrin till nästa nivå. Jag är därför mycket glad att vi har lyckats rekrytera så kvalificerade personer till dessa två viktiga områden. ".

CRAMO PLC

Leif Gustafsson