Ny VD i Cranab AB

Styrelsen i Cranab AB har utsett Anders Strömgren till ny VD i bolaget. Han tillträder befattningen den 1 mars 2016.

Anders Strömgren kommer närmast från en befattning som General Manager Machine Sales Europe vid John Deere Forestry. Han var dessförinnan General Manager för John Deere Forestry:s svenska försäljningsbolag, John Deere Forestry AB.

Som VD i Cranab AB så kommer Anders Strömgren också att ingå i styrelsen för dotterbolagen Vimek AB och Bracke Forest AB.

Hans Eliasson

Styrelseordförande

Cranab AB

• vimek
  • bracke forest
  • vd
  • ceo
  • anders strömgren

Cranab har över 50 års erfarenhet av att utveckla och tillverka kranar, gripare och röjningsmaskiner för världsmarknaden. I företaget ingår även varumärket Slagkraft. Produktionsenheter och huvudkontor finns i Vindeln, utanför Umeå i Västerbotten.

Cranab är en del av Cranab Group som består av Cranab, Slagkraft, Vimek och Bracke Forest – fyra ledande varumärken som samverkar för att vara världsledande inom hållbart skogsbruk, från plantering till slutlig hantering. Cranab tillverkar kranar och gripare; Slagkraft gräs- och buskröjningsmaskiner; Vimek små skogsmaskiner; Bracke Forest tillverkar aggregat för markberedning, plantering sådd och avverkning. Cranab Group omsätter omkring 330 miljoner kr och har ca 200 anställda.

Anders Strömgren

CEO Cranab 070-666 65 26