Creditsafe öppnar kontor i USA

Creditsafe fortsätter att växa snabbt och nu bryter kredit- och affärsinformationsföretaget helt ny mark. I början av september öppnades portarna till Creditsafe USA – den senaste satsningen från Creditsafe Group.

Creditsafe är Europas mest använda leverantör av affärsinformation online och har idag över 50 000 kunder. Att företaget nu tar sitt framgångskoncept till andra sidan Atlanten och etablerar sig i USA innebär att en helt ny marknad blir tillgänglig, en marknad med stor potential till fortsatt expansion.

– Det är med stor entusiasm som vi nu utökar vår verksamhet till den nordamerikanska marknaden. Kontoret i Allentown, Pennsylvania, kommer att fungera som vårt nationella huvudkontor i USA och kommer inledningsvis att ge plats åt cirka 50 anställda. Men det finns redan nu planer på att utöka antalet anställda till över 250 inom de kommande åren, berättar Krister Jonsson, Sverigechef för Creditsafe.

USA är idag världens största ekonomi där efterfrågan av en heltäckande kredit- och affärsinformationstjänst är stor. Att Creditsafe etablerar sig i USA ingår i det långsiktiga målet; att bli världens mest använda leverantör av affärsinformation.

– Att vi nu öppnat vårt första kontor i USA är en milstolpe. Vi vet att Creditsafe har konkurrenskraftiga produkter och vi har stor tilltro till vår enkla men smarta lösning, något som självklart står högt i kurs även på en marknad som USA, säger Krister Jonsson.

Creditsafe har under de senaste åren haft en intensiv expansionsfas och företaget utökar ständigt sina databaser till att inkludera fler och fler länder. Förutom i Sverige har Creditsafe verksamhet i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Tyskland och nu alltså även USA. Detta tillsammans med en mängd samarbetspartners gör att Creditsafe i dag täcker in över 90 procent av alla Europas företag och 75 procent av alla företag i Nordamerika.

För ytterligare information, kontakta:
Krister Jonsson, Sverigechef Creditsafe, tel. 031-725 50 33 eller på krister.jonsson@creditsafe.se.