Guld för fjärde året i rad. Och ett silver.

Creuna blev stor vinnare i Svenska Designpriset för fjärde året på raken. Guld för Lisebergsappen tillsammans med byrån Varvet. Silver för Mensutmaningen (Essity). Det blev klart när prisutdelningen hölls på Rondo i Göteborg igår kväll. Creuna hade fyra nomineringar i fyra kategorier för Mensutmaningen (Essity), Lisebergsappen (Varvet/Liseberg), Upplev riksdagen (Sveriges riksdag) och Demokratijubileum (Sveriges riksdag).

Fredrik Hildebrand, Brand & Communication Director på Creuna, var på plats;
– Jag är otroligt glad och stolt. Att vinna guld i Sveriges mest renommerade designtävling ett år är stort. Att göra det fyra år i rad är helt galet. Att dessutom vinna silver i kategorien ”Reklam – Digital” i konkurrens med internationellt erkända kampanjer och avsluta med ett guld för Liseberg och vinna över fantastiska appar som Swish, SJ och Skistar är smått overkligt. Men samtidigt ett bevis på att vi har fantastiska medarbetare och fantastiska beställare. Det här är deras pris.

Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson var också med på galan och tog emot priset. Han säger:
– Att utveckla digitala tjänster för en analog upplevelse som Liseberg är en utmaning i sig, vilket gör att vi är otroligt stolta över utmärkelsen. Detta är ett kvitto inte bara på ett starkt slutresultat men också ett gott samarbete.

För ytterligare information kontakta:
CEO Creuna
johanna.fagrell@creuna.se