Riksdagsförvaltningen väljer Creuna – igen

Efter åtta års samarbete har Riksdagsförvaltningen har återigen valt Creuna som leverantör. Det nya ramavtalet omfattar utveckling och underhåll av externa digitala kommunikationskanaler.
–Vi är stolta över vårt långa samarbete med Riksdagsförvaltningen och det känns otroligt roligt att vi har fått förtroendet igen, säger Creunas vd Johanna Fagrell Köhler.

Åtta års samarbete fortsätter
Tidigare samarbete mellan Riksdagsförvaltningen och Creuna har resulterat i flera framgångsrika projekt. Bland dessa finns till exempel riksdagens prisbelönta intranät och webbplatsen för Sveriges riksdags EU-information. Creuna har också utvecklat Upplev riksdagen – ett virtuellt riksdagsbesök som nås via riksdagens webbplats – samt riksdagens webbplats för Demokratijubileet med anledning av demokratins hundraårsfirande i Sverige. Både de nämnda projekten har i dagarna nominerats till Svenska Designpriset.

Nytt ramavtal från 1 september
Bakgrunden till det förlängda samarbetet är att Creuna nyligen vann upphandlingen om ett av tre ramavtal för Riksdagsförvaltningen. Creunas avtal gäller utveckling och underhåll av externa digitala kommunikationskanaler. Ramavtalet löper i 24 månader från 1 september 2019, med option på förlängning om ett år vid två tillfällen – sammanlagt maximalt 24 månaders förlängning.

För ytterligare information kontakta:
Johanna Fagrell Köhler, CEO Creuna
johanna.fagrell@creuna.se