Crossover Creative nominerad till Svenska Designpriset!

Crossover Creative har under det senaste året tagit fram identitet och förpackningsdesign åt Sigtuna Brygghus samtliga produkter.

Arbetet har syftat till att bekräfta Sigtuna Brygghus som ett lokalt mikrobryggeri som drivs av ett entusiastiskt bryggteam.

För att skapa ett unikt uttryck och sticka ut från mängden på krog och det svenska Systembolaget togs det fram en helt ny profilflaska med embossing av den nya identiteten. Flaskorna färgkodades med beskrivande text om respektive sort och kläddes med uttrycksfulla typsnitt.

"Vi har inspirerats av den internationella Craftbeer-scenen som bekräftar hantverket och bryggarkonsten. Den nya identiteten kommunicerar attityd och lekfullhet utan att göra avkall på kvalitet och premiumkänsla. Ett unikt uttryck som ger en tydlig profil säger Mattias Brodén, Design Director på Crossover Creative".

Sigtuna Brygghus produkter har på kort tid tagit ett fast grepp inom det svenska Hantverksölsegmentet. Nya produkter släpps kontinuerligt i Sverige och för export.

Om Sigtuna Brygghus:
Sigtuna Brygghus är ett mikrobryggeri utanför Stockholm som grundades 2005 av ett antal ölentusiaster. Bryggeriet ägs av Galatea AB och är certifierat för ekologisk produktion.

• Gastronomi

Crossover Creative är en koncept- & designbyrå med inriktning mat & dryck.
Våra tjänster: Art Direction, Customer Relationship, förpackning, identitet, kategoriarbete konceptutveckling, produktutveckling, smak- & receptutveckling, trendanalyser & föreläsningar.

Eric Persson

Presskontakt New Business 084411231