Bruce Springsteen-försäljning lyckad trots försenat biljettsläpp

Stockholm, 26 januari 2009

Den efterlängtade försäljningen av biljetter till Bruce Springsteens konserter på Stockholms Stadion fick en försenad inledning när evenemangets exklusive biljettdistributör EVENTIM Sverige drabbades av systemproblem hos NetGiro, leverantör av internetbetalningstjänsten för den svenska plattformen. Under nästan en timmes tid gick det inte att boka biljetter över webbplatsen, men när betalningstjänsten väl var åter i bruk vid 10:55 såldes mer än 45,000 biljetter via www.eventim.se inom loppet av 90 minuter.

- Vi ber om ursäkt till Bruce Springsteens svenska fans, säger Eventims verkställande direktör Alexander Ruoff, vi beklagar eventuella besvär detta kan ha orsakat. Trots dessa tekniska problem, vilka låg helt utom vår kontroll, skall samtliga bokningar som gjordes över vår webbplats levereras.

Om EVENTIM Sweden AB
Eventim Sweden AB startade sin verksamhet i Stockholm-Globen i augusti 2008 och öppnade i december webbplatsen www.eventim.se. Eventim driver för tillfället sin verksamhet med en personal om åtta personer.

Om CTS EVENTIM AG
CTS EVENTIM AG, aktiva på 18 marknader och noterat inom SDAX på Frankfurt börsen, är marknadsledande i Europa inom biljettförsäljning och live underhållning. Mer än 60 milj. biljetter till över 100.000 evenemang säljs årligen på genom system utvecklade och marknadsförda av Eventim Gruppen.

För vidare information kontakta:

Marc Fettes, Projektledare Eventim Sweden AB

E-post: marc.fettes@eventim.se