Ebbot från The Soundtrack Of Our Lives först ut med ny tjänst för personliga autografer via nätet

Biljettföretaget Eventim lanserar en ny online-tjänst där artister ger personliga autografer till sina fans, först ut är den omåttligt populära Ebbot från The Soundtrack Of Our Lives. Är du ett fan? Titta förbi www.eventim.se och få en personlig autograf!

Tillsammans med Luger och Skiva har Eventim skapat möjligheten till signering med Ebbot, som i sommar turnerar med sitt band. Du ser dem bland annat på Way Out West i Göteborg den 13 augusti -  biljetten köper du på eventim.se.

– Det här är en riktigt kul grej, säger Niklas Lundell på Luger, vi nappade direkt. Att få med Ebbot i båten var heller inga problem.

– Vi vill att eventim.se skall vara en del av upplevelsen i att gå på en konsert eller annat evenemang, säger Nonny Davidsson på Eventim, detta ser vi som som någonting roligt vi kan erbjuda fansen. Det är också ett personligt sätt för artisten att bjuda lite på sig själv till de som köper biljett till deras konserter.

Hur tjänsten fungerar

Besökaren kommer till en sida med en nedräkning till online-signeringen. Här fyller man i sin e-postadress för ett autografalarm som skickas ut i samband med att signeringen startar. Genom detta utskick kommer man sedan till signeringen där man möts av en hälsning från artisten. Man uppger sitt namn och artisten skriver en autograf till besökaren.

Länk till online-signeringen:

För vidare information kontakta:

Nonny Davidsson
T
E nonny.davidsson@eventim.se

• ebbot
  • ebbot lundberg
  • tsool
  • the soundtrack of our lives
  • way out west
  • konsert
  • autograf
  • signering
  • online signering
  • autografer
  • festival

Om Eventim

CTS EVENTIM Sweden AB hade sin operativa start i januari 2009. Samarbetspartners är både etablerade svenska evenemangsarrangörer såsom Kulturbolaget och Luger samt internationella aktörer som Live Nation.

Eventims tyska moderbolag, CTS EVENTIM AG är aktiva på 18 marknader och SDAX-noterade på Frankfurtbörsen. De är marknadsledande inom biljettförsäljning och liveunderhållning i Europa. Fler än 70 miljoner biljetter till över 100 000 evenemang säljs årligen genom system utvecklade av EVENTIM-gruppen.