Eventim lanserar FanTickets – en ny typ av biljett för äkta fans!

I fjol lanserade CTS Eventim sin senaste innovation internationellt, nu kan även svenska kunder ta del av FanTickets!

En ny biljettyp som blickar mot en svunnen tid, när konsertbiljetter var riktiga samlarobjekt. Istället för ett traditionellt biljettämne trycks FanTickets på en specialdesignad bakgrund som exempelvis kan bestå av ett färgfotografi av artisten. Dessa skickas direkt hem till kund till vanlig portoavgift och hanteras på evenemanget som en vanlig biljett.

- Jag minns Hovet i Stockholm 1982, berättar Eventims VD Lard Aadde, när Freddie Mercury kom ner i någonting som skulle föreställa ett rymdskepp till tonerna av ”Flash”. Jag var helt stum av öppningen, - på den tiden rätt banbrytande. Tyvärr har jag inte kvar biljetten, även om man brukade spara den just som ett minne av en extraordinär upplevelse.

Under november månad presenterade Eventim de första svenska evenemangen med FanTickets – festivalsuccén Bråvalla, Sabatons Sverigeturné och danska D-A-D:s trettioårsjubileum. Med facit i hand står det nu klart att FanTickets gör succé även i Sverige – det var gissningsvis många inbitna fans som fick en rejält uppskattad julklapp. Vi ser fram emot att tillsammans med våra kunder fortsätta hylla en bortglömd konsertkultur!

För att läsa mer om FanTickets samt att se exempel – se www.fanticket.com

• festival
  • live entertainment
  • l

CTS EVENTIM Sweden AB är ett helägt dotterbolag till CTS Eventim AG och hade sin operativa start i januari 2009. Bland evenemangsarrangörer vi arbetat med finns såväl etablerade svenska företag såsom Kulturbolaget, Fotografiska, Luger som Live Nation och andra internationella aktörer.