Exklusivt samarbete mellan Eventim och Telia – evenemangsbiljetter till försäljning via siten Telia Nöje

Stockholm, 22 juni 2009

Telias besökare har nu möjligheten att boka evenemangsbiljetter direkt på Telia Nöje (www.telia.se/noje). Detta möjliggörs genom en integrering av stora delar av Eventims evenemangsutbud, inte bara svenska utan även utländska. Kunden bokar och köper sina biljetter i Telias miljö - bokningen administreras sedan helt av Eventim.

- Vår fokus på Telia Nöje är musik, spel, tv och film. Ett sådant här samarbete som vi nu startat med Eventim breddar delar av vårt eget intresseområde och vi kan leverera en attraktiv ny tjänst till våra besökare, säger Telia Nöjes portalchef Andreas Welinder.

Telia är sponsorer till Way out West, en festival som äger rum i Göteborg i augusti. Eventim är exklusiv biljettpartner i försäljningen och därmed kan Telia även erbjuda sina kunder att i egen regi köpa biljetter till festivalen.

- Det är perfekt för oss, säger Andreas Welinder, vi är inte bara sponsorer till evenemanget, vi har även möjlighet att sälja biljetter till det!

Eventim ser som ny aktör på svenska marknaden många fördelar i att samarbeta med andra webbplatser.

- Speciellt fördelaktigt är samarbeten med webbplatser som har ett intresse för musik och evenemang inom olika genrer, säger Nonny Davidsson på CTS EVENTIM Sweden AB, vi tillför något unikt till våra webbpartners och de i sin tur till sina besökare, samtidigt som de tillför mycket till oss och våra uppdragsgivare. Vi når en bredare publik.

Om CTS EVENTIM Sweden AB

CTS EVENTIM Sweden AB startade sin verksamhet i Stockholm-Globen i augusti 2008 och öppnade i december webbplatsen www.eventim.se. EVENTIM driver för tillfället sin verksamhet med en personal om nio personer.

Om CTS EVENTIM AG
CTS EVENTIM AG, aktiva på 18 marknader och SDAX-noterade på Frankfurtbörsen, är marknadsledande inom biljettförsäljning och liveunderhållning i Europa. Fler än 70 miljoner biljetter till över 100 000 evenemang säljs årligen genom system utvecklade och av EVENTIM-gruppen.

För vidare information kontakta:
CTS EVENTIM Sweden AB
Nonny Davidsson