Leonard Cohen, Laleh, Thåström, ZZ Top med fler – försäkrade!

Sveriges mest heltäckande biljettförsäkring lanseras nu av Eventim och ERV.

Stockholm, 19 juni 2012

Biljettdistributören CTS EVENTIM Sweden AB kan nu erbjuda sina kunder Sveriges bästa biljettförsäkring – en lösning som tagits fram i samarbete med försäkringbolaget ERV. Försäkringen köps vid bokningstillfället och ersätter biljetter som måste avbokas på grund av sjukdomar, olycksfall eller andra plötsliga och oförutsedda händelser såsom indragen semester eller inbrott.

– Idag har ERV och CTS Eventim ett redan väl etablerat samarbete med lokalanpassade produkter i flera andra Europeiska länder, berättar Christina Karlegran – kommunikationschef på ERV i Sverige. Det gör att vårt svenska samarbete känns väldigt naturligt.

Biljettförsäkringen täcker inte bara evenemangsbiljetten och serviceavgiften utan även komplement som bokats i paketerbjudanden såsom resa, boende och dylikt – detta till ett maxbelopp av 50 000.

– Det är glädjande att som enda biljettdistributör i Sverige kunna erbjuda alla sina kunder en fullständigt heltäckande biljettförsäkring som ger alla pengar tillbaka vid en oförutsedd händelse, säger Lars Aadde - VD på CTS EVENTIM Sweden AB. Detta gör oss än mer konkurrenskraftiga i den turbulenta biljettmarknaden som nu råder och jag är övertygad om att även landets arrangörer kan se fördelarna detta innebär för deras kunder om vi distribuerar biljetterna.

• festival
  • live entertainment
  • samarbete
  • biljettförsäkring
  • försäkring
  • erv

CTS EVENTIM Sweden AB öppnade sitt kontor vid Globen i Stockholm augusti 2008 och hade sin operativa start januari 2009. Bland evenemangsarrangörer vi arbetat med finns såväl etablerade svenska företag såsom Kulturbolaget, Fotografiska, Headstomp, Luger som Live Nation, AEG Live, FKP Scorpio och andra internationella aktörer.

CTS EVENTIM AG har varit en aktör inom biljettförsäljningsmarknaden sedan 1989 och är sedan februari 2000 noterad på Frankfurtbörsen. Företaget är Europas ledande biljettföretag med verksamhet i över 20 länder.