StrongPoint stärker sitt engagemang för e-handel genom förvärv av Cub Business Systems AB

StrongPoint förvärvar 100 procent av aktierna i det svenska företaget Cub Business Systems AB, vilket stärker engagemanget för e-handel.

Digitalisering av varor accelererar - och effektiva flerkanals- och logistiklösningar utgör nyckelelement för StrongPoints kunder, där förvärvet av Cub passar väl in i inriktningen kring lösningar inom omnichannel och e-handel.

"Vi på Cub ser fram emot att bli en del av StrongPoint-familjen och ser stora framtida möjligheter. Våra produkter passar ihop och ger oss ännu större möjligheter att leverera en komplett lösning till våra kunder. Vi kan hantera en internationell marknad och ökad potential i vår framtida produktutveckling, säger VD för Cub Business Systems AB, Göran Thörn.

"StrongPoint har haft en mycket framgångsrik lansering av Click & Collect. Förvärvet av Cub kompletterar vår lösning och gör det möjligt för oss att leverera framtidsorienterade system för våra kunder hemma och utomlands, samtidigt som vi stärker våra e-handels- och Omni Channel-ansträngningar. Det här är affärsområden som växer kraftigt, vilket kommer att hjälpa StrongPoint att expandera vidare i den digitala världen ", säger StrongPoints VD Jørgen Waaler.

Läs den fullständiga pressreleasen här: https://globenewswire.com/news-release/2017/12/14/1262005/0/en/StrongPoint-ASA-StrongPoint-strengthens-its-commitment-to-e-commerce.html

Om StrongPoint:

StrongPoints uppdrag: Driving Retailers produktivitet genom att erbjuda innovativa integrerade teknologilösningar som gör det möjligt för stora ägare att utföra sin fulla potential.

StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen och har ca. 560 anställda i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Belgien, Spanien, Ryssland och Malaysia. Bolaget är noterat på Oslo Børs.

För ytterligare information: www.strongpoint.com

• strongpoint

Cub Business Systems tillhandahåller lösningar och produkter till företag som strävar efter att effektivisera flödet av material och information. Våra lösningar baseras på vår utvecklingsplattform, CubLink® som innehåller moduler för arbetet i mobila enheter som smartphones, surfplattor, handdatorer m.fl., men även kommunikations- och serverlösningar.  Våra lösningar används inom en rad olika områden som Handel, Tillverkning & Lager, Transport & Logistik, Fältservice samt Återvinning. Hantering av effektiva system är vår specialitet. Lösningarna används för att effektivisera arbetet med t.ex. inventering, orderplockning, orderhantering, kassaläsning, materialbeställning, godsmärkning, m.m.