Sätt kulör på utelivet!

Under de senaste åren har trädgården blivit svenskarnas nya vardagsrum – åtminstone under sommarhalvåret. Vi lägger därför allt fler resurser på att skapa en fantastisk utemiljö med detaljer som är enkla, stilrena och hemmagjorda – gärna i trä. Och med rätt träskyddsprodukter kan du ge utemiljön en personlig touch samtidigt som det förlänger träets hållbarhet avsevärt.

Hela trenden med att skapa kreativa och färgstarka utemiljöer harmoniserar perfekt med våra olika träskyddsprodukter. Därför vill vi inspirera samtidigt som vi vill bidra med den bästa möjliga kunskapen om träskydd för våra kunder, säger Christian Pallesen, Nordisk Senior Brand Manager på Cuprinol.

Pergolan – en skuggig fristad

En av trenderna för 2017 är att den klassiska pergolan har gjort comeback.Kanske för att det är ett enkelt sätt att skapa en skuggig fristad i trädgården. Med sin simpla konstruktion är den överskådlig och enkel att bygga – både som fristående eller i anslutning tillhuset. Pergolan är ett sätt att förlänga utomhussäsongen och den ger massor av möjligheter för att sätta sin egen personliga prägel på den – både med hjälp av färger och kulörer men även genom plantering, dukar, möbler och andra tillbehör. Måla pergolan med Cuprinol Fasadfärg Plus, som lämpar sig för de mest dramatiska färgförändringarna samtidigt som det skapar en ny yta som har en hållbarhet i upp till 12 år.

Rustika kulörstarka loungemöbler
En annan av de aktuella trenderna är att bygga föremål som håller i många år – därför ger vi våra kunder förslag på ett antal olika stilrena loungemöbler till trädgården. Den gemensamma nämnaren för solstolen, trädgårdsbordet och trädgårdsstolen är stabiliteten och enkelheten – både stilmässigt och konstruktivt. Möblerna kan byggas av antingen nytt trä eller återvunnet trä.

Ny, fräsch färgkollektion Tiden då trä enbart fyllde en praktisk funktion har passerat. Cuprinol Dörr- och fönsterfärg är till exempel perfekt för att ge loungemöblerna ett långt och färgstarkt liv.

Dörr- & Fönsterfärg är samtidigt väldigt lätt att arbeta med och vi har under året även utökat kulörkollektionen ”Creative Garden” med åtta tidsenliga kulörer med de genemsamma nämnarna synlighet, värme och intensitet. Naturligvis kan Dörr- & Fönsterfärgblandas i tusentals olika kulörer och produkten är dessutom miljömärkt med Svanen.

För mer information, vänligen klicka här

Längre liv för träterassen Med Cuprinol-produkten Trädäckolja Plus, som är avsedd för tryckimpregnerat trä utomhus, kan du också ge terassen ett friskt uppsving och förlänga träets hållbarhet. Trädckolja Plus är vattenavvisande och bidrar till att träet inte spricker eller bryts ner. Ytterligare en fördel med Trädäckolja Plus är att den innehåller ett extra UV-skydd samt att du kan välja att pigmentera den i flera nyanser för att få ännu längre hållbarhet.

Ny kulör på fasaden? Ibland krävs det mer än bara en vacker utomhusmiljö för att skapa förnyelse – det skulle exempelvis kunna vara att hela huset behöver fräschas upp med ny färg. Cuprinol Täckfärg är då det självklara valet, produktenhar självrengörande egenskaper och håller i upp till 16 år.

Vägledande priser

Cuprinol Trädäckolja Plus: 2,5 l SEK 379 / 5 l SEK 720, Dörr- och fönsterfärg V: 1 l SEK 283 / 2,5 l SEK 547. Cuprinol Täckfärg: 5 l SEK 1046. Cuprinol Täcklasyr: 5 l SEK 1040.

Klicka här för att finna närmaste återförsäljare

För ytterligare information kontakta:

Anis Khedher, Trade Marketing Coordinator
Akzo Nobel Decorative Coatings AB

Tlf.: 0708-351144
e-mail: anis.khedher@akzonobel.com

• Byggnadsindustrin

Cuprinol är ett av de mest kända varumärkena för utomhusfärg i Sverige. Cuprinol uppfanns av en dansk apotekare och togs in i Sverige via ett byggföretag, Bönnelycke och Thure under 1920-talet. Cuprinol är i dag ett varumärke inom ett av världens ledande färgföretag AkzoNobel. Sortimentet är komplett och består av ett antal täckande och laserande färger och oljor.

Inom AkzoNobel är vi 45 000 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag och en stor producent av specialkemikalier som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg och ytskydd, som ingredienser till viktiga vardagsprodukter. Idag är vi verksamma i över 80 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Cuprinol, Jozo och Nordsjö. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbarhet i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.

Läs mer på www.cuprinol.se

Christian Pallesen